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14. Umfrage „Trainingsziel“

Hier die Auswertung der 14. Umfrage

„Was ist dein Trainingsziel für 2015?“

  1. Stärker werden (44%)
  2. Besser aussehen (34%)
  3. Abnehmen (24%)
  4. So umwerfend bleiben, wie ich bin (9%)
  5. Andere: Anfangen (1%)

112 Stimmen insgesamt

Über 100 Besucher haben mit gemacht CHECK

Der Großteil von euch trainiert auf Kraft CHECK

Einer fängt an CHECK

Die meisten wollen stark oder stärker werden, damit seid ihr hier genau richtig. Wenn eurerseits spezielle Fragen brennen, schreibt eine E-Mail oder einen Kommentar. Jede E-Mail wird beantwortet!

3 Responses to 14. Umfrage „Trainingsziel“

  1. Tom 25. Februar 2016 at 03:37 #

    Let me know a 3 exercise Expander workout that I can use for maintenance once in awhile. No hurry and I enjoy your website.
    Lots of good stuff. I usually workout 2 times a week and but I sometimes
    do a 3rd day with just a True archer’s Pull.
    Thanks for the help.
    Tom

    • Expanderkrank 28. Februar 2016 at 19:03 #

      Hey Tom,
      3 Exercises for maintenance might be too few to maintain your muscles.

      I recommend doing at least these 6:
      Back Press
      Overhead Downward Pull (back)
      Overhead Press
      Front Chest Pull
      Whippet
      Biceps Curl / Hammer Curl

      If you really want to cut down (don’t do it), you may want to try this combination:
      Overhead Downward Pull (back)
      Overhead Press
      Front Chest Pull

  2. Tom Boys 16. Juli 2016 at 22:48 #

    I believe you told several months ago that if I did a True Archer’s Pull 2-3 time s a week I could maintain my upper body muscles. I am 79 years old and trying to develop a maintenance program I can use for 2-3 weeks at a time along with 3 aerobic maintenance days. My regular workout is Front Chest Pull,Back Press, Overhead Downward Pull,True Archer’s Pull and Whippet. Sometimes I throw in a Propeller Exercise. Great website.
    Thanks
    Tom Boyd

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